Woman reading the Dagens Industri newspaper

År

Extra bolagsstämma i Oncopeptides AB (publ) Regulatorisk

mars 13, 2024
Aktieägarna i Oncopeptides AB (publ), org. nr 556596-6438, med säte i Stockholms kommun, (”Oncopeptides” eller ”Bolaget”) kallas härmed till extra bolagsstämma måndagen den 15 april 2024 kl. 15:00 CEST Tändstickspalatset, Västra Trädgårdsgatan 15, 111 53 Stockholm. Inregistrering till extra bolagsstämman börjar kl. 14:30 CEST

Oncopeptides genomför en fullt garanterad företrädesemission om cirka 300 miljoner kronor för att nå lönsamhet under 2026 Regulatorisk

mars 13, 2024
DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SINGAPORE, SYDAFRIKA, USA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN ÅTGÄRD HELT ELLER DELVIS ÄR FÖREMÅL FÖR LEGALA RESTRIKTIONER. DETTA PRESSMEDDELANDE UTGÖR INTE ETT ERBJUDANDE ATT FÖRVÄRVA VÄRDEPAPPER I ONCOPEPTIDES AB (PUBL). SE ÄVEN AVSNITTET ”VIKTIG INFORMATION” NEDAN

Oncopeptides PORT-studie visar att perifer venös administrering av Pepaxti är lika säker som central venös administrering

mars 1, 2024
Stockholm – 1 mars, 2024 – Oncopeptides AB (publ), ett biotechbolag fokuserat på svårbehandlade cancerformer, meddelar idag att en ny vetenskaplig artikel om melflufen, marknadsförd i Europa som Pepaxti, nyligen publicerades i den expertgranskade medicinska tidskriften Clinical Lymphoma, Myeloma & Leukemia. Resultaten ger ytterligare bevis för att administrering via perifer venkateter (PVC) tolereras väl utan lokala infusionsrelaterade reaktioner eller nya säkerhetssignaler och kan därför användas som alternativt sätt att ge läkemedlet

Pepaxti bibehåller hälsorelaterad livskvalitet visar OCEAN-studien, artikel publicerad i Haematologica

februari 29, 2024
Stockholm – 29 februari 2024 – Oncopeptides AB (publ), ett biotechföretag fokuserat på svårbehandlade cancersjukdomar, meddelar idag att en ny artikel som analyserar hälsorelaterad livskvalitet hos patienter som behandlas med melflufen, marknadsfört i Europa som Pepaxti, har publicerats i Haematologica, en månatlig expertgranskad medicinsk tidskrift

Oncopeptides publicerar bokslutskommunikén för 2023 Regulatorisk

februari 27, 2024
Stockholm – 27 februari 2024 – Oncopeptides AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ONCO), ett biotechbolag inriktat på svårbehandlade cancersjukdomar, har idag publicerat bokslutskommunikén för 2023

Oncopeptides tar emot beslut från U.S. Food and Drug Administration som bekräftar tillbakadragande av Pepaxto från den amerikanska marknaden

februari 23, 2024
Stockholm – 23 februari, 2024 – Oncopeptides AB (publ), ett biotechbolag inriktat på svårbehandlade cancerformer, meddelar idag att U.S. Food and Drug Administration (FDA) har fattat ett beslut kring bolagets överklagande om att dra tillbaka Pepaxto, vilket Oncopeptides hade överklagat

Oncopeptides får positiv rekommendation av Pepaxti från den spanska prismyndigheten Regulatorisk

februari 23, 2024
Stockholm, 23 februari 2024 – Oncopeptides AB (publ), ett biotechbolag inriktat på svårbehandlade cancersjukdomar, meddelar idag att den spanska läkemedelsprismyndigheten (CIPM) har publicerat en positiv rekommendation för prissättning av melflufen, marknadsförd i Europa som Pepaxti

Inbjudan till presentation av bokslutskommunikén för 2023

februari 21, 2024
Stockholm – 21 februari 2024 – Oncopeptides AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ONCO), ett biotechbolag inriktat på svårbehandlade cancersjukdomar, kommer att publicera resultatet för det fjärde kvartalet, samt bokslutskommunikén för 2023, den 27 februari 2024, kl 08:00 CET. Investerare, finansanalytiker och media inbjuds att delta i en webbsändning och följande frågestund den 27 februari kl. 09:00 CET

Oncopeptides säkerställer förlängd marknadsexklusivitet för Pepaxti i Europa med fem år Regulatorisk

februari 15, 2024
Stockholm, 15 februari 2024 – Oncopeptides AB (publ), ett biotechbolag inriktat på svårbehandlade cancersjukdomar, meddelar idag att bolaget kommer beviljas en förlängning av nyckelpatent som säkerställer marknadsexklusivitet för melflufen, marknadsfört i Europa som Pepaxti, i Europa till 2037, en förlängning på fem år

Uppdatering om ansökningsprocessen för typ II

december 15, 2023
Stockholm – den 15 december 2023 – Oncopeptides meddelar idag att EU-kommissionen har beslutat att formellt godkänna företagets ansökan till Europeiska läkemedelsmyndigheten (EMA) om utökad indikation för Pepaxti till tidigare linjer. Oncopeptides tidigare kommunicerade beslut att avsluta processen för att förlänga indikationen kvarstår